Friday, February 1, 2013

February's promo -omegaguard!

bulan ni Shaklee's promo is omegaguard (buy 6 free 1)!

jom kite tinjau apakah kelebihan omegaguard shaklee ni ye =)

mengapa ia dikatakan minyak ikan terbaik di dunia?

Shaklee omegaguard diekstrak dari ikan laut air sejuk (sardin, mackerel, herring, anchovies) di perairan negara Jepun.ia bukan dari ahti minyak ikan. omega guard adalah 3 kali lebih tumpat dari ketumpatan hati minyak ikan. berbanding dengan produk omega di pasaran, omegaguard merupakan minyak ikan paling tulen di dunia yang mengandungi rangkaian spectrum penuh 7 jenis asid lemak omega-3 semulajadi termasuk EPA, DHA, ALA dan banyak lagi.satu sajian omegaguard dapat membekalkan 905mg asid lemak omega-3 EPA dan DHA.

apakah fungsi omegaguard?

  • asid lemak - omega-3 merupakan asid lemak yg penting yang tak dapat dihasilkan oleh badan kita dan perlu diambil dari makanan. omega-3 dari asas tumbuhan tidak boleh ditukarkan kepada EPA dan DHA secara berkesan oleh badan. omega-3 membantu rembesan prostaglandin dengan lebih berkesan untuk menghalang prostatomegaly (BPH - benign prostate hyperplasia) seterusnya membantu dalam masalah membuang air kecil . ia juga membantu mengimbangi perubahan dalam kepekatan hormon wanita yang menyebabkan PMS
  • mencegah pengecilan saluran darah disebabkan oleh saluran darah menyempit - DHA dan EPA membantu menentang thrombosis (menghindar pembekuan darah dalam badan), mengawal tekanan darah tinggi dan membantu peredarah darah yang lancar. 
  • merendahkan kolesterol dalam badan dengan meng'optimize'kan kandungan trigliserida (TGL) dan LDL (kolesterol tidak baik - low density lipid) -mengawal masalah obesity, mencegah atherosclerosis seterusnya mengurangkan risiko penyakit jantung.
  • membantu tumbesaran dan perkembangan otak janin dan membantu perkembangan memori - DHa adalah nutrien utama untuk otak, sistem saraf dan retina.ia penting terutamanya 3 bulan terakhir perkembangan otak janin semasa di dalam kandungan.susu ibu mengandungi DHA yang tinggi. DHA meningkatkan keupayaan ingatan dan pembelajaran, mencegah penyakit alzheimer, memelihara penglihatan dan pendengaran dan mencegah migrain.
  • menigkatkan sistem imun dan meyihatkan paru-paru.
  • memelihara fungsi sendi (arthritis) - paras asid lemak omega-3 larut dalam tisu rawan.oleh sebab itu, ia boleh mencegah kemusnahan enzim yang membentuk tisu rawan. ia mencegah arthritis, memelihara fungsi-fungsi sendi dan gout dengan efektif.
  • mencegah insomnia dan membantu mengurangkan tekanan - EPA dan DHA mempunyai keupayaan untuk menstabilkan emosi dan membantu dalam perkembangan kesihatan mental, termasuk kemurungan, tekanan, anxiety, neurasthenia, insomnia, autism, kanak-kanak hyperactive dan schizophrenia.
  • omega-3 juga membantu badan bertindak dengan lebih berkesan terhadap hormon leptin -leptin berfungsi mengurangkan nafsu makan, meninggikan kadar metabolism dan membantu membakar lemak untuk tenaga. semua ini menolong mengurangkan berat badan seterusnya mengekalkan berat badan di tahap yang ideal
cadangan pengambilan :
  1. untuk trimester kedua dan ketiga pregnancy : 1 kapsul sekali sehari (selepas lunch/dinner)
  2. untuk penjagaan kesihatan : 1-2 kapsul dua kali sehari (sebelum atau sesudah makan)
  3. untuk sakit tulang/kolesterol tinggi/tekanan darah tinggi : 2 kapsul 2 kali sehari

berminat???
jangan malu-malu segan-segan untuk call/sms/whatsapp/email saya :
017-9069616
amycheali85@gmail.com

wassalam.

No comments:

Post a Comment