Wednesday, July 17, 2013

alhamdulillah 'ala kulli hal...

assalamualaikum wbt...

dah lame tak update blog. sebetul nye idea tak datang nak mengupdate. skrg ni saya tgh dalam proses membace satu buku yg agak menarik. inshaAllah akan dikongsi di sini once dah abih baca nanti.

hari ni saya just nak share sket impak maksima lepas join shaklee..impak maksima konon.hehehe

semenjak saya serius berbisnes shaklee, yes mmg saya banyak berubah. otak mmg selalu bisnes je...bisnes minded la katakan. hujung bulan sibuk closing bisnes, check uv bagai dan mula start buat calculation sendiri bape la bonus yg bakal dapat utk bulan ni..selalunye bonus sebenar lagi banyak dari kiraan sbb sy tak closely track downline2 bawah saya brape uv diorg setiap bulan.

yang saya paling nak share kat sini ialah saya betul2 bersyukur menjadi salah sorg dari warga jutawan shaklee.iya, saya lulusan sekolah agama..bukan calang2 sekolah...KOLEJ ISLAM SULTAN ALAM SHAH, Klang lagi...rasenye ramai yang tau kehebatan sekolah ni kan? especially dengan bi'ah solehah dan tarbiyyah di sana. tapi somehow, saya ni tergolong dalam group2 yang fail tarbiyyah kot. lepas keluar je kisas, jarang sekali saya solat sunat (of course yang wajib alhamdulillah tak tinggal). kalo ade pon time bulan pose je, tu pon cukup terawih 8 rakaat, 2 rakaat witir.pastu balik bilik terbungkam tido or stadi.

bila terkenang balik zaman di med skool dulu2, terasa sangat rugi sbb tak praktis Islam dengan sebaik2nya. Islam itu indah. di mana ada kesulitan, di situ ada jalan dan petunjuk-Nya..tapi saya tak nampak tu seme dulu.yang saya tau, buat yg wajib sudah, janji aku tak tanggung dosa. tak pernah terlintas pon nak perbanyakkan amalan2 sunat dan lain-lain.

kesedaran datang balik selepas saya join shaklee bawah nad (nadiah suhaidi). join awal2 bukannye tau pon group ni camne. join sbb nad promote kat fb. dah alang2 guna, join jela. tak tersangka di sebalik nama group jutawan itu sendiri, terselit mutiara2 berharga menyedarkan diri ini dari lena di buai mimpi duniawi semata.

selain panduan tentang cara berbisnes, group2  ini ( jutawan, shaklee2u, my shaklee empire) banyak  menyelitkan tentang amalan2 rohani dan ketuhanan yang telah lama diabaikan..bermula daripada itu lah, saya mula menghampar sejadah kembali di waktu dhuha, mula bangun bertahajud cinta dengan-Nya di malam hari tatkala yang lain dibuai mimpi enak, mula tidak lokek dengan duit dan barang2, tidak berkira dengan duit dan lain2.

logik akal manusia, lagi banyak kita memberi kepada orang, duit makin sedikit kan? tapi Allah itu Maha Kaya dan Maha Pemurah. setiap yang diberi ada saja ganjaran yang dapat. kekadang tak terfikir dek akal kita.tak terlintas pon. itulah keagungan-Nya kan?

to be honest, semenjak serius berbisnes shaklee ini, bonus tiap bulan tidak pernah merudum.selalu mendaki ke atas walaupon sedikit. diri sendiri telah terdidik utk bersyukur dengan nikmat-Nya secubit mana sedikit pon.

janganlah ragu-ragu utk join group jutawan shaklee kami. insha Allah lejayaan dan kesenangan untuk dikongsi bersama, bukan utk diri sendiri sahaja.

saya dan warga jutawan, su2, mse serta 3k (kampungku shaklee - group di bawah saya) akan berusaha sebaik mungkin untuk memastikan anda turut mengecap kejayaan semanis kami!

contact saya untuk pertanyaan lanjut :

017-9069616 (call/sms/whatsapp)
amycheali85@gmail.com

No comments:

Post a Comment